maandag 9 februari 2015

De Dierentuin.


De dierentuin les is al verschillende keren op mijn blog uitgeschreven dus dat zal ik nu niet doen.

De BIZON oefening heb ik nog niet zo vaak gedaan. Het is een lastige oefening waarbij de kinderen heel goed moeten luisteren om in de houding te komen.
Eerst zitten we op onze billen met de benen rechtuit. We strekken één arm rechtuit en leggen onze andere hand tegen de binnenkant van de bovenarm. Dan buigen we de gestrekte arm en leggen onze hand tegen de binnenkant van de andere arm. We tillen onze armen omhoog, buigen onze knieën en laten onze tenen omhoog steken zodat alleen onze hielen op de grond staan. Dan gaan we héél hard stampen met onze hielen op de grond. Want Bizons kunnen heel hard rennen en zo hard stampen zodat de grond trilt.
En...... dat lukt de kinderen ook!!!!!. 
Omdat je dan je hielen wel voelt wrijven we, als we klaar zijn, goed over de hielen. We wiebelen met onze benen en onze armen en rusten uit.

Aan tafel gaan we kleuren en tekenen. Ik praat dan met de kinderen over van alles en vraag of ze iets kunnen tekenen op de achterkant van de kleurplaat. Het worden vaak zonnetjes en omgetrokken handjes. De kleuren die ze gebruiken weten ze vaak wel maar soms is er een kindje die nog moeite heeft dus die vraag ik dan naar de kleuren. Het slijpen van de kleurpotloden is dan vaak ook een goede oefening om de kleuren te leren.

Tijdens de gesprekjes aan tafel zei een meisje: "Ik vind herrie niet zo lekker". Dus ik zei : "Oh, dus jij wil liever dat het stil is". "JA" zei ze!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten