maandag 11 januari 2016

Mindfulness voor kinderen


Onderstaand stukje is van Adrianne, die ik leerde kennen tijdens de opleiding tot kinderyoga docent.
Iemand met het hart op de goede plaats voor mensen maar vooral voor kinderen. En enorm veel kennis.

Mindfulness voor kinderen:
Eline Snel heeft een methode voor kinderen ontwikkelt “Stilzitten als een kikker”, die aansluit bij de reguliere Mindfulnesstraining  van Jon Kabat Zin. De methode van Eline wordt wereldwijd toegepast en er wordt veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. De resultaten zijn positief. Met andere woorden : ”het is niet de zoveelste training voor kinderen die in het leven is geroepen”. De trainers zijn intensief opgeleid en gecertificeerd.
Mindfulness voor kinderen heeft positieve effecten op het gebied van:
Concentreren
Bewustwording van de adem en ontspannen
Gevoelens herkennen en benoemen
Omgaan met impulsen
Aardig zijn voor een ander en jezelf
Zelfvertrouwen en vertrouwen
Over geluk
Hierdoor gaan de kinderen beter in hun vel zitten. Zij leren kiezen in moeilijkere situaties, hebben minder faalangst, minder spanning en kunnen beter verwoorden wat hen bezig houdt.
De training is speels en gevarieerd.  Daarnaast  voeg ik veel beweegmomenten toe met kinderyoga, dit geeft meer variatie voor de kinderen en heeft een positief effect in de betrokkenheid bij de training.
20 januari is er een workshop van 16.30 tot 17.30
In februari starten de trainingen weer.
Ik ben flexibel in mijn tijd en mogelijkheden en voor vragen sta ik altijd open om tot een goed antwoord te komen.


Adrianne van Peet – van Maanen

Tel: 0649974085

Geen opmerkingen:

Een reactie posten