woensdag 15 augustus 2012

Speeltuin en Dierentuin























Omdat de les over de Olympische spelen wat moeilijk bleek ben ik overgegaan naar een les met het thema "Speeltuin" die ik al eerder heb gegeven. De draaimolen en de glijbaan zijn altijd favoriet.

Maar deze week ben ik begonnen met de Dierentuin. Ook een les die ik al eerder gaf maar herhaling is altijd fijn voor kinderen van 3 en 4 jaar. Er zijn ook kinderen die nieuw in de groep zijn en dan willen de "oud" gedienden het graag voordoen.

Vandaag deed er een meisje mee die al veel lessen heeft meegedaan dus ook precies weet wat er van haar verwacht wordt MAAR...... heel graag precies wat anders doet. Natuurlijk is het prachtig om te zien hoe ik wordt uitgedaagd en ik ga daar ook een klein beetje in mee. Het betekent dan wel dat de andere kinderen dit gaan nadoen en dan dwalen we nogal af. Dus vertel ik weer hoe de houding gaat.
De slang ligt heel stil op de grond met zijn hoofd naar beneden. Wanneer ik op een fluitje blaas komt de slang héél langzaam omhoog met zijn hoofd en sist. Ondanks het fluitje blijven alle kinderen liggen, opzij kijkend naar het meisje die al vaker yoga heeft gedaan.
Na nog een keer uit leggen gebeurde hetzelfde. Toen heb ik haar gevraagd of zij even Juf wilde zijn en op het fluitje wilde blazen. Met grote ogen zei ze dat  ze dat wel wilde. Zij op mijn matje en ik op haar matje ging iedereen weer liggen als een slang en zij ging op het fluitje blazen. Iedereen kwam langzaam omhoog!!!!!
Ik was blij dat het op deze manier toch gelukt was en ook de kinderen vonden het leuk.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten