zaterdag 22 juni 2013

Vakantie Zakynthos en Camping 2

Ik heb een heerlijke vakantie op Zakynthos in Agios Sostis Village gehad. Een eiland wat ook heerlijk is voor kinderen. De baai waaraan we zaten liep langzaam af zodat kinderen er geen kwaad konden. Het is ook de baai waar de grote schildpadden paren en dan op het strand eieren komen leggen. Ik heb met snorkelen een paar keer een schildpad gezien op een meter afstand!! Fantastisch!!
 Onze Villa
 Het Uitzicht

 Zo Blauw!
 Deze schildpad kwam 's ochtends bij de vissersbootjes haar ontbijt halen!
Afgelopen week heb ik bij Poppejans de yoga les "De camping" gedaan. Er waren weer nieuwe kindjes die even moesten wennen. Zij weten nog niet wat de bedoeling van de les is dus laat ik ze maar een beetje kijken. Ze gaan dan vaak lopen van het ene naar het andere matje. Ik vertel dan dat zij zelf een matje hebben en daarop mogen zitten. Sommigen gaan op hun hoofd staan en maken koprollen terwijl ik uitleg wat de bedoeling van de yoga les is. Maar al snel begrijpen ze het en doen enthousiast mee.

Één jongetje vindt het erg spannend als ik binnen kom. Die wil echt niet meedoen. Hij gaat dan huilen en hangt aan de juf. Ik zeg dan tegen hem dat hij niet hoeft mee te doen maar wel mag kijken via de andere groep door de ruit van de deur en dan knikt hij heftig en gaat mee met de juf. Deze week kwam hij na de yogales terug en ik vroeg of hij ons had gezien. Weer knikte hij! Even later zat hij aan tafel met paardjes te spelen en toen ben ik naast hem gaan zitten terwijl ik de potloden sleep. Al snel vroeg hij me om te helpen met de paardjes en hebben we lekker gekletst. Toen ik hem vroeg of hij mij wilde helpen vond hij dat prachtig! Trots hield hij de potloden met een nieuw puntje omhoog.
Toen ik wegging liep hij met me mee en vroeg waar ik heen ging met mijn zware tas en niet zo zware tas en hielp me bij de deur. Gelukkig heb ik hem zover gekregen dat hij met me praat. Dan komt het vertrouwen er ook wel zodat hij een keer meedoet met de Yoga. Ik vind dit zo leuk om te zien gebeuren. Elk kind is anders en het is een uitdaging om te ontdekken waar een kind blij van wordt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten