donderdag 3 juli 2014

Naar de boerderij



Het is wel duidelijk welke kleuren er nu belangrijk zijn!!!!

Afgelopen 2 weken ging de les over de boerderij. Ik heb hier al verschillende keren over geschreven dus ik ga dat niet meer uitgebreid doen deze keer.

Wel was het bijzonder dat we twee keer buiten in de tuin yoga hebben gedaan. We hebben een prachtige tuin ( zoals u op de foto's van het feest van afgelopen vrijdag hebt kunnen zien ) en het weer was prachtig.

De eerste keer had ik maar twee kindjes en één daarvan is 2 1/2 jaar. Dus zij mocht nu ook meedoen. Ik had alle aandacht voor haar. Als de les met 6 kindjes is dan kan ik haar niet genoeg aandacht geven bij de oefeningen die nog niet geschikt zijn voor haar leeftijd.
Maar.... nu ging het heel erg goed doordat ik haar kon laten voelen hoe je je benen of armen moet houden als we b.v. de ezel doen.       

De tweede keer waren we met 5 kinderen. Drie hadden moeite om bij de les te blijven. Er gebeurd van alles buiten. Een trekker, een vlinder, of leidster in of buiten de tuin. Door die drie werd alles gezien en benoemd. Dit is voor mij een grote uitdaging om de les tot een goed einde te brengen. Het is dan zo leuk om van een kindje te horen : "fijn hé, dat we in de tuin kunnen!"
Ik gebruik dus de natuur in de les als zich iets aandient.
We hebben van de Lange Keizer een Appel en Pruimen boom gekregen en aan de appelboom hangen al kleine appeltjes. We zaten met onze matjes naast de bomen en toen hebben we het natuurlijk over het fruit gepraat. Iedereen vindt appels en pruimen lekker. Ook vertelden ze dat ze 's ochtends Aalbessen jam hadden gemaakt. Die was nog te warm om te eten maar die zouden ze 's middags mogen proeven.

Na de les zijn we naar binnen gegaan om limo te drinken en een kleurplaat of tekening te maken.
Het konijn van de les zat in zijn hokje ( matje) en ik deed net alsof ik het deurtje open deed zodat het konijn eruit kon springen.

Jongens kiezen vaak voor blauw.


Het kleine vierkantje boven de kip is het kippenhok. ( grappig die groene poten)

Boven de grote kip tekende dit jongetje zelf een kip!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten