vrijdag 10 oktober 2014

Kabouter Kobus woont in het Bos!



Evenals vorig jaar oktober heb ik een herfst les gegeven.
http://suryakinderyoga.blogspot.nl/2012/10/de-kabouter-woont-in-het-bos.html  Deze link brengt u bij het verhaal over de les.

Dit jaar heb ik alleen het Hert en de Egel gedaan als de vriendjes van de kabouter. In het bos heb ik kastanjes met hun bolster gezocht.

Met kastanjes kun je heel goed knikkeren. Ik leerde de kinderen de kastanjes weg te schieten met hun vinger.
Ik vroeg of ze hun hand omhoog wilden steken en hun duim opzij wilden houden dan hun wijsvinger op het puntje van hun duim leggen. Zo krijg je een rondje en daar kun je mooi doorheen kijken. Net een brilletje!!
Daarna vroeg ik of ze de wijsvinger wilden buigen en het topje op de top van hun duim wilden leggen. Toen liet ik mijn vinger naar voren schieten en vroeg of zij dit ook konden doen. Dat ging heel goed. Maar nu gingen we het gebruiken om de eikeltjes weg te schieten. Dat was wat moeilijker natuurlijk maar er waren heel wat kinderen die het uiteindelijk, na wat oefenen, lukten. Dit was natuurlijk een hilarisch gebeuren. De eikeltjes rolden door de groep en ik schoot ze terug. Dit is een mooie oefening voor de fijne motoriek.

Een egeltje kan zich heel goed oprollen en dat hebben wij ook gedaan. Eerst zit iedereen op zijn knieën en dan vraag ik of ze hun neus tussen hun knieën kunnen houden en hun handen op de knieën. Voor sommige kinderen is dat moeilijk en dan zeggen ze dat hun rug zeer doet. Natuurlijk hoef je geen pijn te hebben dus dan leg je je neus iets verder op de grond en dan heb je geen pijn.
Zodra ze zo zaten ben ik naar ze toe gegaan en ben met mijn vingers over hun rug gelopen en gezegd: "Er zitten allemaal stekeltjes op je rug". Dit vonden de kinderen natuurlijk heel erg leuk dus dat heb ik nog een keer herhaalt.
Een zelf getekende EGEL!!!
Heel erg knap is dat voor een kindje die nog geen 4 jaar is.












   Enthousiast en snel kleurende kinderen!


Voorkeuren voor kleuren!








Heel precies!!
Maar allemaal zijn ze heel grappig!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten