zaterdag 7 april 2012

Een bos vol bomen















Afgelopen week hebben we een Paasles gedaan. We gingen naar het Paashazenbos. De kinderen waren eerst allemaal boom. Ze staan dan op één been en het andere been zetten ze tegen hun knie. De armen (takken) gaan omhoog en de vingers (blaadjes) zijn gespreid.

Dit gaat bij sommigen heel goed maar er zijn veel kinderen die er moeite mee hebben. Het gaat om balans zoeken en dan zeg ik dat ze één hand aan een stoel of tafel mogen vasthouden en dan proberen om de hand langzaam los te laten. Soms lukt het ze dan even en dan zijn ze heel trots en ik niet minder!! Ik zeg dan natuurlijk dat ze een fantastische boom zijn.

In het bos zijn alle Paashazen die de eitjes rapen voor Pasen. De kinderen zitten op hun hurken en hoppen eerst met hun voorpootjes naar voren en dan met de achterpootjes. Daar moeten de kinderen vaak even over nadenken want ze hoppen vaak met allebei tegelijk. Nadat ik het een paar keer had voorgedaan lukte het sommigen. ZOoooo knap!

Als rustmomentje aan het einde van de les heb ik het verhaal gelezen van "De verjaardag van de Haas" uit het boek van Toon Tellegen "Misschien wisten zij alles".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten