zaterdag 14 september 2013

De Regenboog

Dit kunstwerk, van Willemien Gips, heb ik vorige week gekocht. Het heet 
"De Boog".

Mijn idee voor de les van deze week was "De Regenboog"!!!!
Dingen vallen niet voor niets samen. Het universum weet het al!

De kinderen hebben deze week weer genoten van de Yoga les. Vooral de steentjes in een doosje, die ik meeneem, zijn heel geliefd. Het zijn steentjes in de kleuren van de Regenboog ( en Chakra's )


 We leggen ze één voor één neer. Zo leren de kinderen de kleuren. Dan vraag ik of ze het kleinste steentje willen oppakken ( de oranje ). We leggen het voor ons op het matje en proberen het op te pakken met de tenen. Dit is soms lastig maar het lukt ze allemaal. Wat een blije gezichten geeft dat zeg!!
Dan vraag ik welke steen ze het mooiste vinden. Grappig is het dan om te zien dat er heel verschillend gekozen wordt. Meisjes vinden paars of roze altijd mooi maar kiezen vaak een Blauwe of een Gele. Jongens kiezen meestal Groen. 
Dan mogen alle steentjes weer in het doosje en geven ze ze aan mij om te bewaren voor de volgende keer. Dat doen ze niet van harte want ze willen het doosje heel graag houden dus dat vragen ze dan ook altijd!!

Na de les hebben we een kleurplaat van de regenboog gekleurd en dat gebeurd op allerlei manieren zoals je hieronder ziet.
Deze kleurplaat kreeg ik van een jongetje, na de les. Die mocht ik hebben zei hij. Ik vroeg nog of hij hem eerst mee naar huis wilde nemen maar hij zei, met zijn handpalmen omhoog en zijn hoofdje schuin: "Nee, want jij hebt het verdiend"!! Daar smelt je toch van?! Heerlijk!

Alle kleuren zijn gebruikt! Twee kinderen van 3.5 jaar.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten