zaterdag 14 september 2013

Zomerfeest bij KDV True Colors

Ik ben klaar voor het zomerfeest!

Helaas was het niet zo zomers buiten maar binnen hing mijn zon op en de gele matjes straalden ook zonnig.

Twee keer per maand kunnen de ouders van het internationale kinder-   dagverblijf True Colors in Rijswijk hun kinderen opgeven voor een Yogales van mij. Dus op het zomerfeest mocht ik niet ontbreken om de ouders te laten zien wat er gebeurd tijdens een les.

Ik heb met verschillende kinderen een stukje les gedaan en de ouders keken of deden mee. Ontzettend leuk om te zien dat kinderen die al eerder meededen direct gingen zitten en anderen, waar het nog niet bekend voor was, lekker bij papa of mama gingen zitten en keken.

De les begint altijd met de Aroma geurtjes, die ik op de handjes druppel. Ze mogen dan in hun handjes wrijven en dan gaan we ruiken en onze adem uitblazen. Dan maken we onze benen, voeten en tenen wakker door er over te wrijven. We gingen naar het bos fietsen dus liggen we op onze rug met de bene omhoog en draaien onze benen rond alsof we op de fiets zitten. Bij het Bos aangekomen vertel ik dat een boom één stam heeft en wij twee benen. Dus als we een boom gaan nadoen moeten we op één been gaan staan. We stampen op de grond met één been en blijven daarop goed staan. Dan trekken we het anderen been omhoog tegen onze knie. Onze armen zijn de takken dus die houden we wijd voor de balans. Kinderen rond de 4 jaar kunnen dit al heel goed. Jongere zeg ik vaak: "houdt maar één hand aan de kast vast dan blijf je goed staan".

Hierna hebben we de Wandelende Boom gedaan. Dat vond iedereen natuurlijk heel erg leuk.
De ouders heb ik verteld wat er verder in een Yogales gebeurd en dat ik altijd wat met de voeten doe omdat dat de kinderen laat aarden.

Ik kreeg hele leuke reacties. De ouders vonden het zo leuk om te zien. Er waren er zelfs die hun kind speciaal naar de KDV komen brengen voor een les. 
( Ik kom alleen op de maandag )

Het was een geslaagd feest met ook, internationale hapjes van de ouders, een ijskar, een fotograaf, een gym meester, een schmink juf en een clown die ballonnen vouwde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten