woensdag 11 september 2013

Speeltuin in het Bos




Al eerder gaf ik delen van deze les maar nu hebben we de Wandelende Boom ook gedaan.

 Op de CD "Spelenderwijs" staat het liedje en die zet ik dan op om mee te zingen. Wij wandelen door de groep.
Ik ben een wandelende boom ( wijzend op je zelf ) 2x
Jij bent een wandelende boom ( wijzend op een ander ) 2x
Voeten op de grond ( stil staan en stampen met je voeten )
Handen in de lucht
Maak een regenboog ( handen zijn boven je hoofd en maken een boog naar je                                                                                                     buik )
Met een diepe zucht ( HA, zucht je uit met je mond open. Je handen breng je                                      naar voren alsof je ze met je buik vooruit duwt)
Dit wordt ongeveer 8x herhaalt.

Na deze week zit het er goed in bij allemaal. Iedereen kan het zingen en de gebaren doen. Zo is het een rustgevende oefening omdat je steeds hetzelfde doet en het helpt je aarden.
De kinderen vinden het zo leuk!!!! Ze vragen me nu steeds of ik de wandelende boom bij me heb.
 Marijn v.d. Sman maakte deze boom voor mijn Yogalessen.

 Rood voor AARDE!
 Hierop is ook nog een stukje Regenboog te zien. Een mooi thema voor een volgende les dus!





















2 opmerkingen:

  1. Guus had voor zijn vertrek bij het kdv de Wandelende boom mooi onder de knie. Hij heeft het helemaal voorgedaan. Hij mist de yoga.

    BeantwoordenVerwijderen