zaterdag 22 maart 2014

De Pauw en de Ezel op de boerderij.







Op de kinderboerderij heb ik een Pauwenveer gekocht. Eens per jaar laten de pauwen hun veren los. Het is onvoorstelbaar wat een prachtige kleuren in de veer zitten. De kinderen zijn dan ook onder de indruk als ik ze de veer laat zien.
Vandaag gaan wij ook een Pauw zijn!!!






Afgelopen week hebben we een boerderij les gedaan. We gaan op de fiets en dat doen we in de yogales door op onze rug te gaan liggen met onze benen in de lucht. We gaan dan eerst hard trappen alsof we tegen de trappers aanduwen. Maar dan komt er een berg in de weg en gaan we langzaam trappen. Dat doen de kinderen héél erg goed!! Boven op de berg mogen we even uitrusten dus leggen we onze benen even neer. Als we zijn uitgerust gaan we weer héél hard fietsend de berg af!!
Daar beneden is de boerderij en we zien op het hek een Pauw zitten. Als wij ook een pauw willen zijn dan gaan we rechtop op ons matje staan, stampen even onze voeten zodat we goed staan. Onze armen zijn recht langs ons lichaam en dan gaan we héél langzaam onze armen omhoog doen tot onze handen opzij wijzen. Dit zijn onze veren! Dan gaan we op onze tenen staan en zeggen we: IK BEN DE MOOISTE!!" Dan zakken we weer op onze platte voeten en onze veren ( armen ) gaan naar beneden. Ik zie alle kinderen trots zijn als ze zeggen dat ze de mooiste zijn!! Prachtig! Hierna doen we het nog een keer.

Achter het hek staat een Ezel. Ik vertel dat wij ook een ezel gaan zijn en dat die ezel soms met zijn benen naar achter schopt.
Als ik het kaartje van de ezel laat zien dan staan alle kinderen al met hun benen in de lucht maar ik vraag ze eerst te gaan zitten op hun knieën en goed naar mij te luisteren. Want.... als je je armen niet goed recht houdt dan val je op je neus. Ik vraag de kinderen om hun armen als stokjes te maken die niet kunnen buigen. Dan zetten we onze handen op de grond, duwen onze billen omhoog met onze voeten en houden dan eerst één been in de lucht en dan het andere been. Als dat lukt en je kan goed je armen als stokjes houden dan mag je ook één voor één met je voeten in de lucht springen. Dat is een heel spektakel, zo mooi om te zien!

In de les bedanken we ook nog de zon die ons lekker warm maakt en we maken een regenboog van edel steentjes. Ik lees een verhaaltje voor over Jip en Janneke die een vogelnestje bekijken en we drinken limonade en kleuren een kleurplaat.

Ik ben ook op donderdag geweest om yogales te geven omdat er zoveel kindjes zijn die anders nooit yoga krijgen. Zij hebben er van genoten en ik ook dus dat gaan we vaker doen!

Er werd ook naar de regenboogkleuren gezocht!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten