dinsdag 21 februari 2012

Feest met taart!

Deze week ben ik begonnen met een nieuwe les. Met PUK gaat het over knuffels dus die heb ik ook gebruikt. Een paar knuffels, die de kinderen van thuis hadden meegenomen, hebben meegedaan met de les. Dit waren de uil, de olifant, de ezel en het konijn. Hier zal ik later over schrijven. Want we vierden feest met een taart waar kaarsjes op stonden, natuurlijk. Aan het begin van de les ruiken en blazen we altijd dus nu stelden we ons een taart met kaarsjes voor die moesten worden uitgeblazen. De kinderen haalden diep adem en bliezen heel hard.

Aan het einde van de les mochten zij een kleurplaat van een taart kleuren. Een meisje zei: "er moeten eigenlijk glitters op de taart" waarop ik zei dat ik geen glitters bij me had. Maar een jongetje zei direct dat hij die wel had, in zijn zak. Wat een heerlijke fantasie!
Hij haalde voorzichtig een denkbeeldig zakje uit zijn zak en gaf het aan mij. Ik deed of ik iedereen een beetje glitter gaf. Sommigen vroegen zelfs om een bepaalde kleur. Toen gaf ik het zakje weer terug en deed het jongetje het weer in zijn zak. Toen de kinderen weer verder kleurden zei een meisje: "ik zal voorzichtig om de glitter heen kleuren".
Wat is het toch heerlijk om mee te gaan in de kinderfantasie. Dit is ook erg goed voor mijn eigen innerlijk kind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten