woensdag 15 februari 2012

ijskoningin

Wat een blije kinderen zeg! Ik kwam aanfietsen en toen stonden er al drie kinderen tegen het raam te slaan en te roepen: "TINEKE!!!" Al springend volgden ze me. Dan kan je dag toch niet meer stuk hé!

Vandaag heb ik weer de les met Thema winter gedaan maar een walvis toegevoegd. De 4 meisjes die meededen wisten zich goed de les te herinneren. Zo ook de ijskoningin. Ik vertel dat eerst de voeten koud worden en dan van ijs, dan de benen, de buik, de armen en handen en het hoofd. Dan staan ze heel stil want je kan niet bewegen als je van ijs bent.
Eén meisje hield ook haar adem in. Ik vertelde dat je gewoon mocht doorademen en toen ze dat deed verslapte ze weer. Rustig vertelde ik dat ze van ijs mochten blijven, helemaal stijf, maar wel ademen. Dat lukte toen wel maar ze lette heel erg op haar adem die erg hoog zat. Dit is erg knap van een 3 jarige. Op heel veel dingen tegelijk letten.

Vandaag deed ook PUK (van Uk en Puk) mee. Ze zat naast mij op het matje en ik praatte ook tegen haar. De kinderen hebben haar ook mee laten doen met de zonnegroet en de zeehond die proestend door een gat in het ijs naar boven kwam. Toen hebben de kinderen Puck's mond en neus schoongemaakt met een zakdoek en die vieze zakdoek in de prullemand gegooid.

Na de les hebben de meisjes lekker gekleurd en gekletst. Dit was weer een super les waar we allemaal blij van werden en ik daardoor weer energie kreeg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten