zondag 8 juli 2012

Piraten

Deze week waren we Piraten die naar een eiland gingen.

Ik vroeg de kinderen hoe een Piraat eruit ziet en al snel zei een jongetje: "Hij heeft een lapje voor zijn oog".
Dus we gingen eens proberen hoe dat moet zijn, met één oog kijken.
Ik vroeg of ze één hand voor een oog wilden doen en of ze zo genoeg konden zien. Iedereen zei dat ze alles konden zien. Toen vroeg ik of ze dat oog dicht wilden doen en of het dan donker was. Jaaaaaa, zeiden ze. Doe dan maar weer gauw je oog open en je hand weg. Dit herhaalde ik met het andere oog. De kinderen gingen direct laten zien dat ze ook konden knipogen. Dat was voor heel wat kinderen best lastig maar het is een mooie oefening voor je ogen.


Toen vertelde ik dat een Piraat soms ook één houten been heeft, dus dat hij op één been staat. Net als de boom gingen we proberen op één been te staan. Sommigen hebben dan even de tafel nodig voor steun maar als het ze lukt om voorzichtig de tafel los te laten en ze op één been staan, zie je de oogjes glimmen. Natuurlijk ben ik ook erg trots op de kinderen en zeg dan ook dat ik ze ontzettend knap vind.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten