vrijdag 19 april 2013

Puk doet mee met de Yogales "Een Speeltuin in de Tuin met Bomen"

Elke week staat Puk in de belangstelling maar deze week was héél bijzonder. Alle leidsters die de cursus UK EN PUK hebben gevolgd zijn geslaagd!! Dit was een feestje waard natuurlijk!!

Gefeliciteerd meiden!!

Dat PUK leeft bij Jip en Janneke is te danken aan deze enthousiaste leidsters. Vandaag vroeg een meisje of PUK mee mocht doen met de Yoga les. Natuurlijk!! Zei ik. Dus Puk deed mee met de Les " Een Speeltuin in de Tuin met Bomen"
Puk kreeg, net als de kinderen, een paar druppeltjes mandarijnen olie op haar handjes en Isabelle wreef het erin.
Ook maakte Puk haar benen en voetjes wakker door ze vooruit te strekken en de tenen weer omhoog te steken.
Toen gingen we Fietsen naar de tuin en Puk mocht op Isabelles buik meerijden.
We hebben "De bolletjes in de grond" gedaan en Puk deed  haar neusje tussen haar voetjes want de kinderen zitten op hun knieën en buigen dan naar voren maar dat kan Puk niet.
Als afsluiting hebben we het liedje "Hansje Pansje Kevertje" gezongen en bij elkaar op de rug met de vingers omhoog gelopen, de regen laten voelen met de toppen van de vingers en gewreven als het zonnetje weer kwam. Natuurlijk heeft Isabelle dit ook bij Puk gedaan.
In de tuin staan heel veel bomen dus wij hebben ook de boom weer geoefend. En... dat gaat steeds beter want ik zeg altijd : "We gaan het proberen".  Kinderen zeggen vaak : "Dat kan ik niet" Dan wijs ik ze erop dat je alles kan leren als je het WIL! Dus de kinderen die al vaker hebben meegedaan reageren direct naar een kind wat zegt: "Dat kan ik niet" met :" Je kan het proberen"
Zo goed dat het opgepikt wordt want ze zijn ZOOOOOO..... trots als iets lukt!!

Deze week heb ik de kleurplaat laten kleuren van de BOOM die Marijn van der Sman  ( link ) voor mij heeft ontworpen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten