dinsdag 2 april 2013

PASEN


Natuurlijk een Paas les, afgelopen week!!!

Ik heb de kinderen eerst het verhaal van de yogales verteld.

Het Konijn woont op de boerderij en heeft 2 vriendjes die eieren leggen. 
Hij wil heel graag de Paashaas helpen met eieren verstoppen. Bij elk vriendje pakt hij de eieren weg en verstopt ze in zijn eigen hok. Maar de Zwaan en de Pauw worden daar verdrietig van en wrijven de tranen in hun ogen weg.
Dan zien ze dat de eieren bij het Konijn in het hok liggen en moeten ze heel hard lachen omdat het Konijn een PAASHAAS wilde zijn!!

Met de kaartjes en de eieren hebben we de yoga oefeningen gedaan. De kinderen vonden het prachtig! Vooral toen ze als konijn de Eieren mochten verstoppen onder hun matje. Ik had verteld dat ze dat héél voorzichtig moesten doen want eieren kunnen makkelijk breken. Met hun duim en wijsvinger moesten ze het oppakken en dat deden ze erg goed.

De les sloten we af door kleine knuffels onder mijn matje te stoppen en dan schoof ik er één opzij zodat ze die niet konden zien als ik mijn matje wegsloeg. Zij moesten goed kijken welke weg was. Dit is altijd erg leuk en stoppen willen ze hier niet mee!!

Het verhaal wat ik las kwam uit Relax Kids en ging over de Gans met het Gouden Ei.

De kleurplaten zijn ontworpen door Marijn van der Sman:












Geen opmerkingen:

Een reactie posten