zondag 28 april 2013

Feest

Natuurlijk ging de Yoga deze week over FEEST. Het hele Kinderdagverblijf is ORANJE gekleurd met ballonnen, kleurplaten, kronen, vlaggen en alles wat met de kroning te maken heeft.

Met de Yogales hebben we dus een feestje gevierd. We deden net of we allemaal een grote Taart voor ons hadden met heel veel kaarsjes. Die gingen we héél hard uitblazen!!

Bij een feestje horen ook Ballonnen dus ik had een aantal opgeblazen ballonnen  die ik uitdeelde. We gingen zitten met onze benen recht vooruit en legden de ballon tussen onze voeten. Toen deden we onze benen omhoog maar hielden de ballon goed vast tussen onze voeten. Dat ging fantastisch maar ik ging het nog moeilijker maken door te vragen of ze hun handen in de lucht wilden steken als ze met hun benen omhoog gingen ( Buikspieren!! ) En... dat ging heel goed, soms maar even maar iedereen probeerde het, Super!
Toen gingen we staan en hielden de ballon tussen onze knieën en gingen lopen. Vaak probeerden de kinderen de ballon ook met hun handen vast te houden dus ik zei: "Het is feest dus onze handen gaan in de lucht en we roepen: "Hoera"!!"
Zo liepen we met z'n allen door het lokaal. Wat een plezier hadden we! 
Toen ik vroeg wat er nog meer met een ballon kon gooiden ze allemaal de ballon in de lucht en probeerden hem te vangen. En dat lukte ook heel goed. 

Daarna moesten de ballonnen weer in de tas en rustten we even uit op ons matje terwijl ik vertelde dat er ook dieren waren die mee feest wilden vieren. Het waren de Olifant, Ezel en Konijn. De Olifant slingerde met zijn slurf water op zijn rug, de Ezel schopte zijn achterbenen in de lucht en het Konijn huppelde vrolijk om de beurt met zijn voorpoten en achterpoten.

Bij een feestje horen ook Spelletjes. Ik heb 6 stoffen zakjes met elastiek in de bovenkant en een lepeltje, kwastje, schelp, Dora poppetje, auto en een stukje stof. Ik laat de kinderen alles zien en stop alles één voor één ieder in een apart zakje. Dan hussel ik de zakjes door elkaar. Elk kind krijgt een zakje over de hand en dan mogen ze raden wat erin zit. Met gespannen gezichtjes voelen ze en weten vaak wat er in zit. Het lapje stof is vaak wel wat moeilijker maar als ze het hebben gevoeld en het eruit mogen halen zijn ze allemaal ZO TROTS dat ze het goed hebben gevoeld!! Zo mooi!!

Als afsluiting liggen ze lekker op hun matje samen met een klein Knuffeltje die van mij hebben gekregen. Ze leggen het op hun buik en dan vraag ik of ze willen inademen en hun buik dus omhoog willen laten gaan. Dan blazen en hun buik gaat dan naar beneden. Voor deze leeftijd is dat nog lastig dus ik laat ze het zelf proberen en stuur niet zoveel. Ze vinden het prachtig maar ik laat ze het maar een paar keer doen want anders worden ze duizelig.
Hierna rusten ze uit, doen met een sleuteltje de monden op slot zodat ze goed kunnen luisteren naar het verhaal van Jip en Janneke:" Janneke viert een feestje omdat ze jarig is". Iedereen ligt rustig te luisteren en als het afgelopen is Tik ik op de klankschaal en mogen ze met het sleuteltje hun mondje weer open doen en zich uitrekken. Dan is het tijd voor limonade en de kleurplaat.




 Zij tekende liever op de achterkant. Ook goed!

Jongens kiezen vaak voor GROEN!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na de les doen alle kinderen hun sokken en schoenen zoveel mogelijk zelf weer aan. Ik help natuurlijk hier en daar. Eén meisje had haar veters uit haar schoenen gehaald en was ze om haar tenen aan het draaien. Ik zei: "Wat ben je toch een GRAPJAS"! Waarop zij zei: "Nee... een GRAPJURK"!!
( heerlijk die uitspraken!!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten