donderdag 21 maart 2013

Een Mini Yoga Juf!!

Vandaag kwam ik op Jip en Janneke om de dierentuin les te geven en toen vertelde een leidster zo'n leuk verhaal!!!
Op een dag vroeg een meisje of er ook Yoga zou zijn. De leidster zei: "Nee Tineke is vandaag vrij dus er is geen Yoga". Toen vroeg het meisje: "Mag ik dan Yoga geven"? natuurlijk, zei de leidster.
Het meisje legde toen het auto kleed op de grond en ging er in kleermakerszit opzitten. Tegen de andere kinderen zei ze dat ze ook zo moesten gaan zitten en toen moesten ze de regen doen en vuurwerk. Over het vuurwerk moest ik even nadenken maar ze bedoelde natuurlijk het onweer want dat doen we ook als we het weerbericht doen. Ik vond dit zooooo leuk om te horen!!!
Vandaag deed ze mee met de dierentuin les en kleurde bovenstaande slang en maakte er een regenboog bij. Mooi hé!

 Het jongetje die deze kleurplaat kleurde wilde gister eerst wel mee doen met de Yoga les maar toen hij zijn schoenen en sokken uit had durfde hij niet op het matje te gaan zitten. Ik heb hem toen aan de hand meegenomen naar zijn matje en hem even getroost en verteld wat we altijd doen met Yoga. Ik zei ook dat hij niet mee hoefde te doen maar mocht kijken. Dat vond hij goed maar wel met tranen in zijn ogen. Ik ken hem goed dus ik wist dat wel enthousiast zou worden maar het nu nog eng vond. Dat klopte helemaal want na 5 min. stond hij ook te springen als een Aap. Prachtig! Vandaag was hij er weer en rende enthousiast op me af en zei: "Ik heb mijn schoenen en sokken al uit". Gaan we weer naar de dierentuin:? Ik was heel blij dat ik hem het vertrouwen heb kunnen geven en hem blij heb kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten