woensdag 24 juli 2013

Vijver ( 2)


De les ging verder met de zwaan.

Ook een Zwaan vindt te leuk om in een vijver te zwemmen dus wij gaan de Zwaan nadoen.
Eerst zeg ik de kinderen dat we op onze buik gaan liggen en dan mogen ze eerst één voet of been beetpakken en dan het andere been. Het hoofd mag langzaam omhoog. Zo zie ik prachtige Zwanen voor me. Ik vraag of ze ook kunnen zwemmen door een beetje heen en weer te wiebelen. En dat lukt ook heel goed.
Omdat de rug bij deze oefening hol getrokken wordt zeg ik, na de oefening, ga maar lekker op je rug liggen en trek je knieën zover mogelijk naar je neus.
Dit ontspant de rug dan weer.

De kinderen liggen nu rustig op hun rug dus dit is een mooie overgang naar het verhaal voor de ontspanning.
Zoals altijd vraag ik de kinderen te gaan liggen en met een sleuteltje hun mondje dicht te doen en goed te luisteren.
Het verhaal gaat over "Het Wensvisje" uit Relax Kids. Aan het visje kun je vragen wat je wil.
Als het verhaal verteld is vraag ik of ze hun tenen willen laten wiebelen en daarna hun vingers. Ze mogen zich uitrekken en daarna hun mondje met het sleuteltje weer open draaien. Dan vraag ik welke wensen ze hadden voor het visje. Dit liep uiteen van een voetbal tot een prins of prinses. De kinderen vonden het prachtig om hun wensen te vertellen.

Mijn wens was de vorige keer al of het jongetje zoveel vertrouwen kon krijgen zodat hij met de les mee wilde doen.

En gelukkig is mijn wens verhoord. Het maakte mij zo blij.
Aan het begin van de les vertelde ik hem dat hij nu op een eigen matje mocht zitten. Dat hij niet hoefde mee te doen maar als hij het toch wilde natuurlijk wel mocht.
Ik begin in kleermakerszit en hij deed dat ook! Het in en uitademen met een geurtje in de handen heeft hij alleen bekeken. Dan vraag ik de kinderen om de benen te strekken en ze wakker te maken door losjes te slaan op hun benen. Dit bekeek hij ook alleen maar. Dan vraag ik of de kinderen hun tenen willen laten zwaaien en hun vingers. Vanuit mijn ooghoek zag ik dat hij zijn tenen wiebelde ( wel nog in kleermakerszit ) en toen bewoog hij zijn vingers. ZOOO... Super!! Ik kreeg er kriebels van in mijn buik. Ik heb mijn duim naar hem opgestoken waardoor hij een brede glimlach aan me gaf.
Vervolgens deed hij mee met de ruitenwissers ( voeten tegen elkaar en ze heen en weer bewegen dat is van de auto. De vrachtwagen heeft grote ruitenwissers dus dan leggen we onze benen uit elkaar en bewegen onze tenen naar buiten en naar binnen). Hij zat te glimmen!!
De dieren oefeningen vond hij te spannend dus die heeft hij zitten bekijken en moest erg lachen om de kikker.
Het einde van de les ( verhaal ) heeft hij rustig liggen luisteren.
Ik vraag aan alle kinderen wat ze het leukste hebben gevonden. Hij antwoordde dat hij de ooievaar het leukste vond. Zijn wens aan het visje was een Schatkist.

Het zal nog even spannend blijven maar hij heeft vertrouwen. Geeft me soms een knuffel en staat enthousiast te zwaaien als ik wegga. Zo maak ik hem ook blij en kan hij yoga gebruiken als het spannend is in zijn leventje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten