dinsdag 3 november 2015

Het eiland en Kabouter Kobus


Deze twee lessen heb ik vorig jaar oktober ook gegeven en kunt u terug lezen via deze link.
http://suryakinderyoga.blogspot.nl/2014_10_01_archive.html

Dit jaar hebben de kinderen ook weer mooie kleurplaten en tekeningen gemaakt.

Ik gebruik deze twee doeken om de kinderen te laten zien wat een eiland in de zee is.




Vaak vragen kinderen om een gekleurd vel papier zodat ze zelf een tekening kunnen maken



Zij maakte een boom aan de eikeltjes.


Wat een geduld!




Ik vroeg of hij een boom kon tekenen. Toen zei hij: "Nee dat kan ik niet". Waarop ik hem vroeg om het te proberen en eerst een streep te zetten en daarnaast nog een streep. Dan heb je een stam zei ik. Nu nog de takken zei ik en toen ging hij helemaal los!!! Ja, en blaadjes!!! En na de blaadjes ging hij de bruine vlekjes op de stam tekenen. "Dat is de schors van de boom" zei hij!!!
Fantastisch toch!!
Regelmatig zeg ik: "Van proberen kan je leren"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten