vrijdag 21 september 2012

Yoga met de Mol die op zijn hoofd was gepoept



Van elk kinderboek kun je een yoga les maken. Dus ik nam het boek van de Mol die op zijn hoofd werd gepoept. De mol als knuffel erbij deed het helemaal!!!

Eerst heb ik het boek gelezen en de kinderen laten zien hoe de poep van alle dieren eruit ziet. Gezellig zaten de kinderen om mij heen te luisteren. Toen begonnen we de les zoals gewoonlijk met de aroma en het wakker maken van onze benen.
Ik had de kaartjes van de Duif, het Paard, het Konijn en de Hond bij me. Alleen de duif hadden we nog nooit gedaan en die is best moeilijk dus heb ik hem wat eenvoudiger gedaan maar wel verteld dat hij moeilijker is.
Als ze rechtop zitten met hun benen naar voren moeten ze één been met de voet onder een bovenbeen leggen. De armen zijn gespreid en in kleine stukjes gaan ze naar beneden vliegen met hun armen terwijl we tussen onze tanden uitblazen. We leggen onze handen dan op de grond en onze neus is bij de knie. De moeilijk variant is, het been dat nog naar voren ligt recht naar achteren brengen. Een paar kinderen wilden dat proberen maar uiteindelijk deden ze het allemaal!!!! Ik was zo trots op ze! En zij op henzelf natuurlijk.

Een super les die iedereen erg leuk vond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten