donderdag 8 november 2012

De Wandelende Boom

 
 
 
 

De les over Het Weer heb ik deze week ook gedaan met een andere groep en ook deze kinderen vonden het erg leuk om te doen. De massage, het weerbericht op de rug, leverde heel wat gegiegel op!!
 
De CD met daarop het liedje over de Wandelende Boom werd met gejuich begroet.
De tekst is als volgt;
 
Ik ben een Wandelende Boom  ( Dit doen we lopend en wijzend op onszelf en de
Jij bent een Wandelende Boom    ander)
Ik ben een Wandelende Boom
Jij bent een Wandelende Boom
Voeten op de grond ( We stampen op de grond met onze voeten)
Handen in de lucht   ( Armen omhoog langs de oren )
Maak een regenboog ( Armen gaan langszij en de handen eindigen op de buik)
Met een diepe zucht  ( We zeggen HA en onze handen bewegen we naar voren)
 
Aarzelend beginnen de kinderen maar omdat het liedje een aantal keren wordt herhaalt worden ze steeds enthousiaster.
 
Als rust moment lees ik het verhaal van de Regenboog uit Relax Kids.
 
Na de les drinken we limonade en zoeken de kinderen een kleurplaat uit. Deze keer een Boom of een Regenboog.
 
Er werd gevraagd of ik het boek erbij wilde laten zien zodat ze de juiste kleuren konden kleuren. Er wordt graag wat bijgetekend. Hier zie je een zon.

4 opmerkingen:

  1. Welke cd is het juist waar de wandelende boom op staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie heeft het lied geschreven? Die krijgt een grote bos bloemen van mij!
    Na de broodmaaltijd heb ik soms 16 stuiterende peuters op mijn groep, maar zodra ik 'de Wandelende boom' inzet....RUST....

    BeantwoordenVerwijderen