dinsdag 13 november 2012

Yoga bij de Schelpentuin

 
 
 
 
  
Vandaag heb ik weer een les gegeven bij De Schelpentuin in Rijswijk. De kinderen waren enthousiast. Er waren twee meisjes die voor het eerst meededen. Ik merk dan altijd wat onrust. Er wordt nogal heen en weer gelopen. Soms vraag ik ze om weer op het matje te gaan zitten maar ik laat ze ook wel lopen en concentreer me op de kinderen die weten hoe het in een yogales gaat en met een verwachtingsvol snoetje naar me zitten te kijken. Door niet te veel te corrigeren geef ik de kinderen de ruimte. Ze leren toch heel goed door naar de andere kinderen te kijken. Een volgende keer doen ze al weer veel meer mee.
 
Er zit bij de Schelpentuin elke keer een maand tussen de lessen dus ik ben altijd benieuwd of ze zich nog iets herinneren. Er was een meisje die al verschillende keren had meegedaan en me vroeg of we nog als een treintje uit gingen blazen. Zo fijn dat ze dit herinnerde. Ik laat de kinderen ruiken in hun handen en dan halen ze hun handen weg en dan mogen ze langzaam uitblazen. De derde keer blazen we in kleine stukjes uit alsof er een treintje voorbij komt.
 
Met veel plezier hebben ze de kleurplaten gekleurd.
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten