vrijdag 27 juni 2014

SAMEN !


Deze les hebben we anders dan anders gedaan.

Ik heb de kinderen gevraagd om hun matjes dicht naast elkaar te leggen zodat ik voor mijn matje een groot vierkant aan matjes had.
Zo konden we in een kring zitten.

Onze voeten raakten elkaar.
Zo zijn we de les begonnen met de geurtjes en het wakker maken van onze benen.
We hebben de zon begroet door onze armen in de lucht te houden en onze buik naar voren te duwen. Zo maakt de zon je buik lekker warm. Toen bogen we naar voren zodat de zon onze rug ook warm kon maken. We gingen langzaam weer rechtop zitten en deden onze handen tegen elkaar en zeiden: "Dank je wel ZON, dat je ons lekker warm maakt". 
Toen vroeg ik de kinderen om achteruit te schuiven op hun billen zodat ze meer ruimte hadden. We gingen de liggende vlinder doen.
We lagen op onze rug, bogen onze knieën opzij en hielden onze voetzolen tegen elkaar. Onze handen waren op de bovenbenen. Zo lagen we even rustig.
Toen mocht iedereen gaan staan en vertelde ik dat we de "wandelende boom" gingen doen.
In de kring hielden we elkaars hand vast en zongen het liedje. We lieten elkaar los wanneer we onze handen in de lucht moesten doen voor de regenboog en de zucht. Daarna hielden we elkaar weer vast.
In een rondje lopen vinden de kinderen soms moeilijk. Ondanks dat ze elkaars handen vast hebben stappen ze vóór elkaar.
Hierna gingen we weer in de kring zitten en liet ik iedereen een gekleurde veer uitzoeken. We legden hem op onze handen en bliezen hem naar een ander kindje. Dit vonden ze allemaal prachtig!!!
Toen legden we alle veren op een stapeltje in het midden, ademden ( ruiken) heel veel lucht naar binnen en bliezen toen hard op de stapel veren!!!!!!!!! Dat vond iedereen het aller leukste!

Deze les heb ik twee weken gegeven en elke keer gaat het anders. Bij sommige lessen moet ik meer helpen en zijn we langer bezig maar soms begrijpen kinderen het zo goed dat alles wat sneller gaat. Ik heb dan altijd nog wat oefeningen achter de hand.
Bij één zo'n les heb ik een CD met vrolijke muziek van FLAIRCK opgezet en verteld dat de kinderen mochten dansen. Maar wanneer ik de muziek uit zette dan moesten ze stil blijven staan zoals ze dansten. Soms met een been of arm in de lucht. Dit geeft heel wat vrolijkheid.
Hierna is het goed om weer rustig te worden met een verhaaltje.
Deze keren was het het verhaal "De Toverfluit" uit RelaxKids.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten