maandag 4 mei 2015

Aroma's

Om heel jonge kinderen te leren wat in en uitademen is, is moeilijk uit te leggen.
Ik weet dat de woorden Ruiken en Blazen beter worden begrepen.

Dus bedacht ik dat ik de les zou beginnen met een Geurtje.
Er zijn heel veel geurtjes in de Aroma therapie maar er zijn er een aantal die heel geschikt zijn voor kinderen. Zoals bijvoorbeeld Mandarijn en Lavendel. Ook de geur "Moeder Aarde" kunnen de kinderen waarderen.

Ik meng in een flesje 10 ml pure amandelolie met 15 druppels aroma therapie. Die druppels koop ik bij Oberon in Pijnacker want zij hebben zuivere druppels. De goedkopere soorten zijn vaak synthetisch.

Ik laat de kinderen zelf een geur uitkiezen.

Aan het begin van de les druppel ik een paar druppels van dit mengsel op de binnenkant van de hand en dan mogen de kinderen lekker in hun handen wrijven. Dat maakt hun handjes warm.
Ik vraag ze dan om een kommetje van hun handen te maken en dat over de neus te doen en te ruiken. Dan de handen van de neus halen en uitblazen! 
De geur blijft dan om hen heen hangen wat een rustig gevoel geeft. 

Voor thuis kun je deze druppels natuurlijk ook gebruiken. Masseer voor het naar bed gaan de voetjes van uw kind met deze druppels, dat vinden de kinderen vaak heerlijk. Hun gedachten gaan dan richting de voeten zodat het in hun hoofd rustiger wordt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten