zaterdag 30 mei 2015

De Kikker


Het is het seizoen van de kikkervisjes dus heb ik een les gemaakt over de kikker.

Eerst liet ik een foto zien van mama en papa kikker met allemaal eitjes om zich heen.

Toen vertelde ik hoe een eitje naar een kikker groeit.
Dat kunnen wij ook dus liet ik eerst zelf zien hoe dat gaat.

Ik zat op mijn knieën met mijn hoofd naar beneden ( foto).
Dan stak ik één been naar achter,
het tweede been erbij.
De voeten hield ik tegen elkaar als een staart.
De voorpootjes maakte ik door mijn handen naast mijn schouders te zetten
Mijn hoofd kwam omhoog.
Toen trok ik één been op en zette mijn voet op de grond.
Ook het tweede been en de voet.
Ik strekte mijn armen en zo zat ik als een kikker en zei: "KWAAK".
Vervolgens sprong ik weg als een kikker.

De kinderen hadden allemaal goed staan kijken dus ze wisten wat de bedoeling was. Ze hebben het zo goed mogelijk nagedaan. Voor sommigen is het lastig. Zij hebben moeite met luisteren, het vertalen naar hun eigen lijfje en het dan doen. Dan vertel ik het langzaam een paar keer of ik help ze door bijvoorbeeld een arm of been te buigen.



 Met een kikker op je hoofd op een groene lijn lopen ging heel erg goed.

En we hebben een spinnenweb gemaakt door het gooien van bolletjes wol naar elkaar. Wat een lol hadden ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten