zaterdag 10 maart 2012

Bolletjes in de grond



Afgelopen week stonden de yogalessen in het teken van de lente.
Ik had een bloempotje gevuld met aarde met daarin bloeiende narcissen en een bolletje van een blauw druifje wat nog moest uitkomen. De kinderen heb ik verteld dat het bloemetje eerst ligt te slapen in het bolletje en dat het dan door de regen en de zon gaat groeien.

Om dat groeien na te doen gaan de kinderen op hun knieën met hun hoofd op de grond als een bolletje liggen. Ik sla dan op een klankschaaltje en dan gaan ze een beetje groeien. Eerst hun hoofd omhoog en bij de volgende slag hun lijfje. Zo steeds een beetje, tot ze staan met hun armen in de lucht. De handen zijn nog vuistjes. Dan komen de gekleurde blaadjes (vingers). Eén voor één strekken ze hun vingers.

Wat zijn ze allemaal een mooi bloemetje zeg! Dan mogen ze vertellen welke kleur ze zijn. Enthousiast noemen ze blauw, geel, rood en zelfs glitter.

De kleurplaat die ik voor de kinderen heb is een mandela met daarin een bloemen kindje. Allemaal gaan ze aan het kleuren om het zo mooi mogelijk te maken. Daarbij let ik er ook dat zij het potlood goed vast houden en vraag wat voor kleur zij nu in de hand hebben.
Als verrassing heb ik voor allemaal een paar glittersteentjes om op de tekening te plakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten