vrijdag 16 maart 2012

De Pauw



In de les "de speeltuin" kwam ook de pauw voor. De kinderen staan rechtop met hun armen naast hun lichaam en heel langzaam laten ze die omhoog komen. Ik zeg dan dat dat de hele mooie veren zijn. Dan mogen ze op hun tenen gaan staan en zeggen : "IK BEN DE MOOISTE" !!!  Dit geeft de kinderen zelfvertrouwen.

Vandaag deden we voor het laatst de bolletjes in de grond en toen ik de narcissen liet zien vertelde ik dat er één al dood was en dus verdroogd. De kinderen voelde aan de bloem en vonden het wel zielig. Maar ik vertelde ook dat volgend jaar weer een bloemetje uit het bolletje zou komen.

Dat een meisje heel goed had op gelet was wel duidelijk toen wij de oefening gingen doen. Nadat ze stond als een bloemetje zakte ze inelkaar en zei": "nu ben ik dood" en vervolgens ging ze weer langzaam omhoog en zei: "nu ben ik weer een nieuw bloemetje".

De kinderen kozen als kleurplaat bijna allemaal de Pauw en kleurden hem prachtig in. Van mij kregen ze nog een paar glittersteentjes om te versieren. Dat maakte het helemaal af.

1 opmerking:

  1. Hoi Tien,
    Wat zijn je verhalen super.
    Ik zie het allemaal zo voor me.
    De tekeningen zijn trouwens allemaal even leuk.
    X Lies

    BeantwoordenVerwijderen