vrijdag 2 maart 2012

De laatste "Feest met knuffels" les














Doordat de kinderen verschillende keren deze les hebben meegedaan wordt het bekend en pikken ze de oefeningen snel op.
Vandaag hadden de kinderen bedacht dat het feest voor de verjaardag van PUK was. Allemaal feliciteerden zij PUK met de verjaardag met een knuffel en kus. Toen heeft PUK naast mij gezeten om alles te volgen.
Zoals alle eerdere keren was de olifant weer favoriet maar het viel me op dat de kinderen het konijn steeds beter deden. De kinderen zitten op hun hurken met de armen tussen hun benen, handen op de grond. Het is dan de bedoeling dat ze eerst hun handen naar voren zetten en dan pas de voeten erachteraan laten springen. In de eerste les sprongen ze met handen en voeten tegelijk. Vandaag waren het echt huppelende konijntjes. Zo leuk om te zien!!
Tijdens het rustmoment aan het einde van de les lees ik altijd een verhaaltje voor. Deze keer was het uit het boekje Relax Kids het verhaal van de Gekke Hoedenmaker. Een meisje vroeg of PUK bij haar mocht uitrusten en luisteren naar het verhaal. Dat was natuurlijk goed maar direct wilde iedereen dat. Dus ik heb beloofd dat we dat om de beurt gaan doen. Iedereen tevreden!
Na het rustmoment rekken de kinderen zich lekker uit en dan sluit ik de les af met de vraag of ze de les leuk vonden en welk onderdeel. De meesten vonden alles leuk maar als ik doorvroeg noemden ze toch meestal de olifant die zo goed met de ballon kon gooien. Van een paar kinderen kreeg ik een dikke knuffel. Heerlijk, dat doet een mens goed!

1 opmerking:

  1. ze kwamen enthousiast terug van je lesje. er werd nog even geshowt hoe de olifant met de ballon deed, voor dat ze weer lekker gingen spelen. heerlijk om te zien, dat ze met de leidsters willen delen wat ze doen bij de yoga!!

    BeantwoordenVerwijderen