vrijdag 30 maart 2012

Een vlinder op je neus





















Hierboven staat de kleurplaat van een meisje die voor de laatste keer meedeed aan de yogales die weer over de kikker en de vlinder ging die op een eiland wonen. Zij gaat naar de basisschool.
De oogjes van de kikker heb ik laten glimmen door er glitterlijm op te doen. De kinderen vonden dat heel erg leuk.

Het verhaal van vandaag gaat over "een vlinder op je neus".
Op een moment dat we de vlinder hadden gedaan in de les, begon een meisje te vertellen over de keer dat er een vlinder op haar neus ging zitten.
Ze vertelde dat ze bang werd en dat haar moeder de vlinder van haar neus had gehaald.
Ik zei: "misschien wilde die vlinder jou wel een kusje geven"? Maar ze geloofde dat niet want vlinders hadden toch geen mond? Toen ik zei dat ze wel een mond hadden stonden alle kinderen op en kwamen mij heel voorzichtig een kusje op mijn neus geven want ze zeiden: "wij zijn nu toch vlinders"!!
Wat zijn kinderen toch leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten