dinsdag 13 maart 2012

De speeltuin


Vandaag ben ik op een ander kinderdagverblijf geweest om yoga te geven. Het was ontzettend leuk. Iedereen, kinderen (4 jongens en 2 meisjes), leiding en ikzelf waren enthousiast. Zo erg zelfs, dat ik vaker mag komen.

Het thema was de speeltuin. We hebben o.a. de glijbaan en de draaimolen gedaan. Als glijbaan gaan de kinderen zitten met hun benen gestrekt naar voren, hun handen achter hun billen en dan duwen ze hun buik omhoog. Met mijn hand ga ik dan vanaf hun hoofd naar de tenen alsof ik op een glijbaan zit. Allemaal vonden ze het prachtig, ze moesten er erg om lachen.

De draaimolen ging ook erg goed. De kinderen zetten hun voeten dicht naast elkaar en langzaam brengen zij hun armen zijwaarts. De handen vormen een kommetje die de bakjes moeten voorstellen waarin je kan zitten in de draaimolen. Dan gaan ze heel langzaam draaien maar hun voeten moeten blijven staan. Dat is soms lastig maar het ging erg goed. Dan gaan ze harder draaien. Vervolgens weer langzamer en dan stoppen zodat de denkbeeldige kinderen kunnen uitstappen. De armen worden daar best moe van dus mogen ze ze even uitschudden om vervolgens nog een keer te draaien.

Aan het einde van de les vraag ik de kinderen wat ze het leukste vonden en toen zei een jongetje: "het paard". Waarop ik zei: "dat hebben we toch niet gedaan"? JA, in de draaimolen, zei hij. Wat een fantastische fantasie hé! Hij had zich al in een draaimolen met paarden gezien!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten