zondag 24 juni 2012

Zomerfeest

Het was even spannend of de zon zich zou laten zien maar hij was er!!!!!!

Het zomerfeest kon beginnen, in de tuin, met het luchtkussen, de poffertjes, de ballonnen, kettingen rijgen en de YOGA.
Het blauwe zeil met daarop op de randen allerlei kleuren yoga matjes. Het straalde vrolijkheid uit!

Al snel zaten alle matjes vol. Er deden ook een paar vaders mee. Zusjes en broertjes die al op school zitten maar zich nog héél goed de yoga lessen op het kinderdagverblijf herinnerden gingen er direct voor zitten.

We begonnen de les met het aroma Jasmijn en Lavendel waarvan ik ook de echte bloemetjes in een vaasje had staan.
Het ruiken in het kommetje van de handjes en het uitblazen terwijl je mooi rechtop zit ging héél erg goed en de vaders deden ook goed mee.

Sommige kinderen vertellen thuis veel over de Yogales dus de ouders waren erg benieuwd hoe alles in zijn werk gaat tijdens zo'n les en dit was dus een hele goede gelegenheid.
We hebben natuurlijk laten zien hoe we onze benen wakker en sterk maken door er op te slaan en onze voeten en tenen te bewegen in allerlei richtingen. Toen waren we klaar voor de Boom houding. Sommige kinderen hielden de echte boom vast om voorzichtig op één been te gaan staan. Je ziet ze "glimmen"als het lukt.
We sprongen als een Kikker en de Poes liet zien dat hij zijn rug kan opzetten als hij boos is.

De CD met daarop De Wandelende Boom was een succes.

Ik ben een wandelende boom, jij bent een wandelende boom 3x ( wijs naar  jezelf en naar een ander)

Voeten op de grond ( stampen op de grond)

Armen in de lucht

Maak een regenboog ( armen van boven je hoofd met een boog opzij naar je buik)

Met een diepe zucht .....HWAH ( handen wegduwen van je buik)

Dit was voor ouders natuurlijk ook erg leuk om te zien. Ik kreeg van veel ouders complimenten en later hoorde ik van de leiding dat er veel ouders enthousiast reageerden op de Yoga. Dit maakt mij erg blij maar dat het de kinderen blij maakt is voor mij het belangrijkste. Ik hoop dan ook dat ik dit nog lang kan blijven doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten